Ajdin Polić: Strateškim pristupom i konkretnim planovima do poboljšanja uslova za mlade

prvi-baner

Zdrava sredina za mlade predstavlja jednu od temeljnih karakteristika uspješne zajednice i jasno je da ova populacija treba da kotira jako visoko na agendi svih aktera društveno-političkog života jedne zajednice.

O položaju mladih u gradu Zavidovićima, konkretnim ciljevima razgovarali smo s Ajdinom Polićem, direktorom Razvojne agencije Zavidovići (RAZ), gradskim vijećnikom i kandidatom za Gradsko vijeće Zavidovići pod rednim brojem 3 na listi Snage narode.

Mladi se suočavaju sa različitim izazovima koji oblikuju njihovu svakodnevicu i budućnost. Nedavna anketa provedena među 300 mladih ljudi u Zavidovićima osvijetlila je ključne aspekte njihovih života – od obrazovanja i zapošljavanja do zdravstvenih usluga i kulturnih aktivnosti. Rezultati ove ankete, sprovedene od decembra 2023. do februara 2024. godine, temelj su za razvoj Strategije omladinske politike Grada Zavidovići za period 2024-2027. Anketirani mladi su svoje mišljenje izrazili kroz 163 pitanja, koja su pokrivala širok spektar tema relevantnih za njihov socijalni i ekonomski razvoj, kazao nam je u uvodu razgovora.

Na osnovu ankete, dobili smo važan uvid u njihove perspektive i izazove s kojima se susreću. Rezultati ankete naglašavaju ključne aspekte koji zahtijevaju pažnju i akciju od strane lokalne zajednice. Zapošljavanje ostaje primarna briga, gdje 71,33% mladih navodi nezaposlenost kao značajan problem. Ovi podaci ukazuju na potrebu za kreiranje novih poslovnih prilika i podrške za mlade poduzetnike, kao što su programi mentorstva i finansijske potpore za pokretanje vlastitih poslovnih poduhvata.

Obrazovanje također zahtijeva reforme, s obzirom da 70,33% ispitanika smatra da postojeći obrazovni sistemi ne potiču dovoljno na daljnje usavršavanje u oblasti nauke.

Ovo ukazuje na potrebu za integracijom praktičnih elemenata u obrazovne programe i poboljšanjem saradnje između škola i lokalnih preduzeća kreirajući tako adekvatnije okruženje za praksu na radnom mjestu. Zdravstvene usluge i rekreacijske aktivnosti su područja koja zahtijevaju poboljšanja; 59,33% mladih izražava zabrinutost zbog nedostatka programa za promicanje zdravog načina života, dok 43% ističe nedostatak sportskih i rekreativnih sadržaja.

Postoji jasna potreba za razvojem infrastrukture koja bi omogućila mladima da vode zdraviji život, međutim potrebno je kohezijsko djelovanje i kantonalnih vlasti koje trebaju da jasno prepoznaju iskazane potrebe.

– Kultura i društveni život takođe trebaju više podrške. Iako postoji interesovanje za umjetnost i kulturu kroz bogat program Kulturno sportskog centra, 45% mladih osjeća da nedostaju adekvatni kulturni sadržaji prema njihovim željama. Perspektiva emigracije je takođe izražena, s obzirom da 85,33% mladih razmatra odlazak iz BiH u potrazi za boljim profesionalnim i životnim prilikama. To ukazuje na hitnu i nužnu potrebu za kreiranjem konkurentnijeg tržišta rada, ako već nije kasno, kao i općih životnih uslova koji bi mlade zadržali u Zavidovićima.

Rezultati jasno ukazuju na to da mladi imaju specifične potrebe koje zahtijevaju angažman svih segmenata društva, uključujući vlasti svih nivoa, odgojno-obrazovne institucije, političke aktere kao i poslodavce.

– Svi akteri moraju usko surađivati kako bi se kreirale prilike koje će mladima omogućiti da ostvare svoje potencijale unutar svoje zajednice. Stvaranje povoljnijeg okruženja za mlade ne samo da će spriječiti njihovu emigraciju, već će doprinijeti i općem napretku cijelog društva. Samo kroz strateški pristup iskazanim potrebama i konkretnim akcionim planom možemo očekivati poboljšanje uslova života za mlade u ovoj zajednici, uz uslov da plan prate i implementacija potkovana političkom voljom, čime bi se naravno osigurala njihova svjetlija budućnost u svom gradu, zaključuje Ajdin Polić u razgovoru za naš portal.

 

POLITIČKI MARKETING