Na Koridoru Vc građevinske mašine ne miruju ni ovog proljeća. U toku je izgradnja dvije izuzetno važne dionice autoceste A1 između Zenice i Doboja. Jedna od njih je Putnikovo brdo – Medakovo koja se nalazi u FBiH u dužini od 8,5 kilometara, a druga je u RS-u – od Rudanke do tunela Putnikovo brdo 2 u dužini od 5,6 kilometara.
Dionicu Putnikovo brdo – Medakovo gradi sarajevska građevinske kompanija Euro-Asfalt uz pomoć desetak podizvođača. Informacije koje dolaze s terena o ovoj dionici koja prolazi kroz tri općine (Usora, Doboj jug i Tešanj) govore da se trenutno gradi šest mostova, ”cut-cover” tunel, pet potputnjaka, jedan natputnjak, sedam hidrotehničkih objekata, dvije petlje i jedno čeono naplatno mjesto.
Ugovor o izgradnji ove dionice autoceste potpisan je u novembru 2022. godine u vrijednosti od 167 miliona eura s PDV-om i rokom od 24 mjeseca. To praktično znači da bi njena izgradnja trebala biti završena do kraja ove godine. Novac je osigurala Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD), a dio finansiranja je osiguran i iz bespovratnih sredstava Evropske unije u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).
Osim izgradnje dionice planirana je i regulacija rijeke Usore u dužini koja je potrebna za izvođenje neophodnih radova, a regulaciju će proći i rijeka Tešanjka. Osim toga, biće izmještena postojeća magistralna cesta M-4 koja je, također, duga 8,5 kilometara, a pred izvođačima radova je i rekonstrukcija lokalnih cesta u ovom dijelu države.
U neposrednoj blizini ove dionice ”gužva” je na još jednoj dionici autoceste A1 koja prolazi kroz Republiku Srpsku. Na dionici od Rudanke do tunela Putnikovo brdo 2 trenutno se izvode radovi koji uključuju izgradnju mosta preko rijeke Bosne u dužini od 328 metara, dva tunela s dvije cijevi ukupne dužine oko dva kilometra i vijadukt dužine oko 250 metara. Dionica je gotovo kompletno usječena u brda, dok je polovina trase u mostovima, vijaduktima i tunelima. Čak 250 radnika se stalno nalazi na terenu, a na izgradnji tunela se radi u tri smjene kako bi se stigli rokovi, te se dnevno iskopa sedam metara tunela.
Iz Javnog preduzeća Autoputevi RS koje je investitor su rekli da se projekat finansira novcem EBRD-a u vrijednosti od 150 miliona eura, kao i grantom EU iz WBIF-a od 38,5 miliona eura. Zaključno s martom na ovoj dionici završeno je 75 posto nasipa, 60 posto iskopa, dok je na mostu Kostajnica urađeno 84 posto posla.
Zanimljivo je da se većina tunela Putnikovo brdo 2 koji će biti dug oko 700 metara nalazi u jednom entitetu (RS) i to oko 580 metara, a manji dio od oko 120 metara je već na teritoriji drugog entiteta (FBiH). S toga su još u oktobru 2020. godine Javno preduzeće autoceste FBiH i Javno preduzeće Autoputevi RS potpisali sporazum o izbjegavanju dvostrukih procedura i preklapanju ugovora sa izvođačima radova. Tako je i novac EBRD-a razdijeljen: FBiH je za svoj dio tunela od nekih 17 posto dobila 60 miliona eura, a RS-u je za veći dio tunela od oko 83 posto pripalo oko 150 miliona eura.
Sve dionice autoceste od Zenice do Doboja bi, kako su naveli iz JP Autoceste FBiH trebale biti izgrađene do 2026. godine.