Grad Zenica uvodi plaćanje parkinga digitalnim putem

Grad Zenica i JP “Parking servis” d.o.o. Zenica, u saradnji sa kompanijom LANACO, u sklopu pametnog rješenja GoParking od marta 2023. godine svojim građanima, ali i turistima, omogućavaju digitalni način naplate parking karata.

Uvođenjem digitalnog načina naplate parking karata putem SMS poruka i bankovnih kartica – online kroz GoParking aplikaciju nadogradit će se trenutni sistem i ponuditi još jedan od načina da se obezbijedi, olakša i uštedi vrijeme plaćanja parkinga.

Pretvarajući realne podatke u informacije, pametni parking utiče na odluke vozača i vrijeme koje je potrebno da bi se pronašlo slobodno parking mjesto, dajući im mogućnost da to vrijeme utroše u druge aktivnosti.

Na osnovu GPS lokacije aplikacija vam nudi da pronađete sve obilježene javne parkinge u gradovima članovima GoParking zajednice, te nudi mogućnost korištenja navigacije do odabranog parking mjesta.

Projekt „Pametni gradovi – ka digitalnoj transformaciji gradova u BiH“, uz finansijsku podršku programa develoPPP iz Njemačke, realizuju Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ), kompanije Lanaco, DVC Solutions i Bit Alijansa (udruženje IT kompanija u BiH).

U projektu učestvuje pet pilot jedinica lokalne samouprave – Pale, Prijedor, Tešanj, Zvornik i Zenica kojima se pruža asistencija u formulisanju vizije pametnog grada i procesu akcionog planiranja transformacije, koordinirano sa postojećim strategijama i planskim procesima.

U svakoj lokalnoj samoupravi će simultano biti realizovani demonstracioni projekti kako bi se podigle sposobnosti administracije da upravlja tranzicijom u pametni grad i da se steknu dragocjena iskustva, a istovremeno da se testiraju u praksi pametna rješenja i njihov utjecaj na poboljšanje usluga za građane. Izabrana su smart city rješenja pametnog parkinga („GoParking“, razvijen od Lanaco-a) i sistem za prijavu komunalnih problema („Građanska patrola“, DVC Solutions).

Prema riječima Armina Kurtagića, direktora JP “Parking servis” d.o.o. Zenica, benefiti digitalnog načina naplate parking karata su višestrani kako za sam grad tako i za građane kao krajnje korisnike GoParking rješenja.

Korisnik neće više biti obavezan da istakne parking kartu na vidno mjesto u automobilu, jer će informaciju o validnosti kupljene parking karte kontrolor dobiti iz sistema. Neki od benefita za parking servis i lokalnu zajednicu, kroz naplatu parking karata kroz GoParking rješenje su i manji operativni troškovi za izradu parking karata, povećanje produktivnosti kontrolora na terenu – bržim očitanjem validnosti parking karte, prijem notifikacija od strane administratora sistema (Parking službe) kao što su obavjest o isteku parking karte ali i druge”, pojašnjava direktor Kurtagić.