Razvojna agencija Žepče (RAŽ) i UG Fojničani Maglaj (UGF) započeli su implementaciju jednogodišnjeg projekta “3 grada, 3 parka prirode” koji sufinansiraju Evropska unija i Savezna Republika Njemačka.
Projekt je fokusiran na uspostavu i razvoj jedinstvene turističke destinacije na području općina Žepče, Maglaj i Zavidovići koja se temelji na prirodnim bogatstvima, Matinskog Visa, pećine Mokra Megara i Tajana, te materijalnoj i nematerijalnoj kulturno-historijskoj baštini.
Iako ovaj prostor mnogi doživljavaju kao industrijski ili jednostavno kao tranzitni, bez sadržaja, koji bi mogli zadržati eventualne posjetitelje, Žepče, Maglaj i Zavidovići posjeduju iznimna prirodna bogatstva, prekrasne planinske pejzaže i staze, divlje rijeke s vodopadima i dubokim kanjonima, brojne pećine s kilometarskom hodnicima, endemsku floru i faunu.
Stoga bi ovaj projekat trebao doprinijeti brendiranju ovih općina u prepoznatljivu zelenu destinaciju, od adrenalinskog izazova za mlade do idealnog odredišta za porodični odmor. Fokus će biti na načelima održivog turizma, posebno u domenu razvoja ruralnog turizma, koji stvara balans i nastoji uravnotežiti interese pojedinih sudionika turističke destinacije, stvara ravnotežu i interese iz privatnog i javnog sektora, istovremeno gradeći brend destinacije. U okviru projekta je planirana izrada jedinstvene strategije razvoja turizma, mapiranje i digitalizacija svih potencijala, manji infrastrukturni radovi koji će ojačati lokalne kapacitete te snažna promotivna kampanja.
Jedan od glavnih ciljeva je i oporavak od posljedica COVID-19 krize, koja je također preusmjerila sklonosti potrošača na zelenije opcije, bliže prirodi. Stoga je planirana i posebna sektorska podrška za poduzeća i obrte koja će biti realizirana putem javnog poziva. Korisnici će biti i brojne organizacije civilnog društva koje djeluju na promociji turizma i zaštite prirode.
Ovim projektom se postavljaju novi temelji razvoja općina Žepče, Maglaj i Zavidovići, čiji će zajednički nastup na zahtjevnom turističkom tržištu nesumnjivo privući brojne posjetitelje, prvenstveno da istraže i otkriju bogatstva “3 grada, 3 parka prirode”, a zatim i da sami postanu najbolji promotori ove potpuno nove destinacije.